Szukaj

NEUROnowele edukacyjne

Wysyłka: 1-3 dni roboczych

Cykl webinariów dotyczących neurobiologii rozwoju i uczenia się. Neuro-nowele edukacyjne.

Zastanowimy się jak wspomóc dzieci w wieku 0-6 l.

Korzystając z doniesień neurobiologii stworzymy przestrzeń sprzyjającą skutecznej nauce.

W pierwszej części opowiem o zmianach anatomiczno-funkcjonalnych w mózgu dziecka i narzędziach, które wesprą naturalny i harmonijny rozwój dzieci.

Drugą część poświęcę wszechobecnej w edukacji „kulturze błędów”, a raczej skupię się na naukowych powodach, dla których powinniśmy o niej zapomnieć. I na deser, w części trzeciej opowiem o tym dlaczego „naszym dzieciom się nie chce, a powinno im się chcieć”. Czyli krótko o tym jak wzbudzać i rozpalać u najmłodszych motywację do nauki.

Webinar 1: NEURONY W PRZEDSZKOLU -czyli jak wspierać rozwój dziecka w wieku 0-6 l. (27.01.2021 r. 19:00)

Ze względu na ograniczenia ewolucyjne mózg naszych dzieci po porodzie nie jest w pełni rozwinięty. Podczas pierwszych lat życia ten nadrzędny organ będzie się rozwijał i zmieniał. Konsekwencje tego jak i czego uczą się dzieci wpłynie na ich przyszłe życie. Wykorzystajmy odkrycia neurobiologii aby zrozumieć kluczowe problemy wczesnego rozwoju i edukacji, bądźmy wsparciem dla naszych najmłodszych. Stwórzmy dla nich świat umożliwiający harmonijny i holistyczny rozwój.

Webinar 2: BŁĄDZIĆ TO RZECZ (NIE)LUDZKA. (10.02.2021 r. 19:00)

Zastanowimy się jak neurobiologia odnosi się do kultury błędu.
Założenie, że błędy są złe leży u podstaw pruskiego systemu edukacji. Zdarza się, że już od najmłodszych lat w przedszkolach i szkołach nasze dzieci są ofiarami wszechobecnej „kultury błędu”, która indukuje stres, niszczy kreatywność i skutecznie hamuje chęć podejmowania działań i eksperymentowania. Tymczasem zgodnie z odkryciami neurobiologii nasz mózg uczy się najskuteczniej wtedy gdy popełniamy błędy…

Webinar 3: MOTYWACJA DO UCZENIA SIĘ (24.02.2021 r. 19:00)

Przedstawię kilka faktów dotyczących funkcjonowania układu nagrody w kontekście motywacji do uczenia się. Jednym z najważniejszych zadań w edukacji jest kształtowanie trwałej i silnej potrzeby rozwoju, oraz motywacji uczenia się. Wydaje się nam, że są to podstawy do skutecznego samokształcenia i rozwoju osobowości. Każdy z nas poddawany jest presji dwóch rodzajów motywacji: wewnętrznej oraz zewnętrznej.
Pozostaje pytanie którą drogę wybrać?
Jak wpływać na dzieci/uczniów?
Odpowiedzi poszukamy w mózgu, a dokładniej w funkcjonowaniu układu nagrody i kary.


Prowadzenie: Emilia Grzęda, doktor nauk medycznych, neurobiolożka, propagatorka nauki, trenerka z przygotowaniem i doświadczeniem dydaktycznym. Dyplomowana nauczycielka Montessori. 

Od wielu lat współpracuje z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, była ekspertem w dziedzinie nauk przyrodniczych, e-mentoringu oraz prowadziłam warsztaty w ramach projektu „Rozwój przez kompetencje”. Jej autorski program zajęć przyrodniczych dla dzieci, został objęty patronatem merytorycznym Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Z. Religi.

Posiada licencję Glottodydaktyki ojczystojęzycznej i Glottoterapii. Jest neuroentuzjastką zafascynowaną edutainmentem, który wdraża w życie na autorskich zajęciach. Wspiera i fascynuje się edukacją alternatywną. Jest pasjonatką skutecznego uczenia się przez doświadczenie i zabawę.

Po zapisie uczestnik otrzyma link do wydarzenia. Na prośbę uczestnika wydawane są certyfikaty uczestnictwa.

Webinar odbywa się na platformie ClickMeeting. W dniu webinaru otrzymasz na podany adres mailowy, link aktywujący dostęp.

Dostęp do webinaru będzie aktywny przez 7 kolejnych dni.


Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Wybierz pierwszy produkt

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj